Evaluarea obiectiva a lucrarilor de
bacalaureat de Anatomie si fiziologie umana,
genetica
Aspecte
importante de care trebuie sa tina seama profesorii evaluatori:
1.
Citirea cu atentie a subiectelor, pentru a avea o intelegere deplina asupra continutului
exercitiilor
2.
Respectarea cu strictete a baremului, astfel incat notarea celor doi profesori
evaluatori sa fie
3. Calcularea cu
atentie a punctajelor subiectelor
4. Consultarea
si colaborarea intre evaluatori atunci cand apar aspecte de interpretare a
5. Raportarea
cu atentie a rezultatelor evaluarii, astfel incat sa nu apara erori in ceea ce
priveste transferul notelor in documentele oficiale (borderouri)
6.
Atentie ! Exista un interval prea mic de timp (24-48 de ore) acordat corectarii
de catre un profesor evaluator a unui numar mare de lucrari; proba la
disciplina Anatomie si fiziologie umana, genetica este sustinuta in ultima zi
de examen si, de regula profesorul evaluator are un numar mare de lucrari de
corectat (statisticile arata ca multi elevi aleg sa sustina la proba E
disciplina Anatomi si fiziologie umana, genetica)
Modalitati de diminuare a diferentelor de notare
-stabilirea cu exactitate, de catre profesorii corectori, inca de
la inceputul evaluarii lucrarilor, a aspectelor de care sa se tina seama pe
parcurs; ce se puncteaza si ce nu se puncteaza
Avantajele și limitele/dezavantajele utilizării borderoului
electronic/bazelor de date în format electronic în cadrul procesului de
evaluare.
Avantaje:
-completarea si transmiterea datelor este mult simplificata
Dezavantaje:
-pot apare
erori in redactare, dar acest aspect poate fi intalnit si in sistemul clasic;
in cazul borderourilor electronice, erorile pot fi remediate mult mai usor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.